Podmínkou navštěvování klubu je, aby dítě zvládalo samostatnou chůzi.
Děti se učí respektovat řád klubu- nachystat si pracovní plochu, nosit pomůcky, pracovat s nimi a uklízet je na místo do poliček. Každá pomůcka je pouze v jednom exempláři, děti zažívají možnost volby materiálu, ale i nutnost počkat, když s vytouženou pomůckou někdo pracuje. Vyjmenované dovednosti si děti osvojí postupně, vlastním tempem.
Herna je vybavena škálou pomůcek, které rozvíjejí smyslové vnímání a zpřesňují jemnou motoriku. Děti se skrze pomůcky seznamují s rozmanitostí tvarů a materiálů a tím si i rozšiřují slovní zásobu. Nabízené činnosti jsou pro dospělého velmi jednoduché – přesypávání, přelévání, třídění, přiřazování – ale pro děti jsou nové a fascinující a dokážou je mnohokrát opakovat.
Při společné práci dítěte a dospělého je velmi důležité zaujetí dospělého pro danou činnost, tím podporuje zájem dítěte.
Klub je klidným místem, které obohacuje dítě i rodiče.